måndag 4 december 2017

Tankar i juletid...





Att vara pendlare, mamma och konsult är ingen lätt ekvation i december. 


Jisses, hur ska jag få ihop alla aktiviteter? Jobba, tajma lämpligt tåg för att hinna vara med på barnens skolaktiviteter såsom julfester och luciatåg, tajma lämpligt tåg för att hinna till jobbmöte och julbord med konsultfirman, tajma lämpligt tåg för att hinna hämta barnen när maken ska på jobbmöte och julbord med sitt företag, hinna med julaktiviteter hos uppdragsgivaren... och så ska det handlas julklappar och planeras och handlas julmat och tvättas och städas och allt det där andra som man alltid gör, de elva andra månaderna på året... 


Jag tror jag ska önska mig en ny pyjamas i julklapp. För det tänkte jag bo i hela julveckan. När jag inte måste vara social och anständigt klädd... 


December. Årets mest fullbokade månad.




Inga kommentarer: