söndag 3 december 2017

Julmarknad









Det var sååå länge sen vi var på julmarknad. Det hinns liksom aldrig riktigt med, eftersom det oftast är ett heldagsäventyr några mil bort. 









Men så läste vi i tidningen om en julmarknad i grannstaden. Typ en kvarts biltur hemifrån. 








Alldeles perfekt. Om man egentligen inte har tid att bege sig hemifrån.









Mitt i allt julstökande, gav vi oss iväg en stund i lördags. 









Och kollade in hantverk, jultomtar, julgotter och annat som hör julmarknader till. Som dricka varm choklad och äta himmelskt goda lussekatter och lussebullar. 









Och så spanade vi in gamla saker. 








Och försökte låta bli att snubbla över de kullriga kullerstenarna. 








Tur att det fanns fina utställningar att titta på inomhus. När det var fullsatt på caféet...






















Och vad är väl en julmarknad utan julpyssel?













Det kan man ju inte motstå!





'




Tadaaa!!!









Många andra som pysslat. 



Men det allra finaste vi såg där, var nog det här: 








Men hur söt?! Om jag ska hinna göra en sån till maken när vi har guldbröllop, om typ 32 år, bör jag nog börja snart... 



Men alltså, julmarknad. Så mysigt. När vi var färdiga med pysslandet och beundrandet av broderier och andra tjusigheter började mörkret lägga sig och det blev om möjligt ännu mysigare att vara på julmarknad. Men jag tror jag spar de sista bilderna till ett eget inlägg. 



Att vi missat att det funnits sån här mysig julmarknad på hemmaplan! För underbara grannstaden är ju som hemmaplan för oss, även om inte vi bor just där. 




Inga kommentarer: