fredag 1 december 2017

Inte mig emot!







Det närmar sig dags för årligt julbord på mitt företag. En årlig tradition att äta traditionellt svenskt julbord. I år var man tydligen lite sent ute med bokningen, så tyvärr finns det inte plats för oss på någon restaurang som erbjuder traditionellt svenskt julbord just det datum som är aktuellt. Såååå synd. Säger jag och ler mig allra bredaste leende. För kolla vad som står på menyn på restaurangen som till slut valdes;



Fyrarätters italiensk meny

*
Julantipasto med vildsvinssalami, salami Felino, salami Napoli, mortadella al tartufo, Pecorino al Barolo, rökt Scamorza, minimozzarelle, söta peperoncini
*
Tortelloni fyllda med Karl-Johan i smör och salvia
*
Kalkonbröst i mandelsås och potatis i parmesan och ströbröd
*
Italiensk julkaka Panettone fylld med mascarponekräm









Kan ni föreställa er mitt (hungriga) leende?



Men jag har ett litet bekymmer... Jag brukar inte äta så mycket på ett traditionellt svenskt julbord. Men ovanstående meny låter himmelskt god. Huuuur ska jag orka..? 



(googlade bilder, bildkällor okända)



Inga kommentarer: