torsdag 28 december 2017

Favoriten Ferdinand på film






Tittade ni på Kalle Anka klockan tre på julafton? Var det hos er som hos oss, att barnen var de som var minst roade? Dagens barn som är uppväxta med tecknat och barnfilm i parti och minut förstår nog inte riktigt tjusningen med att se fram emot några tecknade filmer - samma tecknade filmer, i stort sett - varje julafton. Men vi tittade så klart. Min favorit har alltid varit - och är fortfarande när mössen syr klänningen till Askungen. Och så gillar jag Ferdinand. 



Så valet var givet när vi var sugna på biobesök dan före julafton. Maken ville se Star Wars och Loppan och jag värmde upp inför julafton med att se Ferdinandfilmen. Sonen var i och för sig lite sugen på Star Wars, men ännu mer sugen på att skejta. 








Som vanligt slumrade jag till en stund mitt i filmen, men det säger nog mer om mig än om filmen. Jag gillade den och Loppan gillade den. Perfekt jullovsfilm!




Vad maken tyckte om Star Wars? Han hälsar att den var bra, men inte den bästa Star Warsfilmen. Själv undviker jag Star Wars sen jag var med och såg förra filmen och skrattade så resten av biosalongen (läs: de riktiga Star warsfantasterna) blev lätt irriterade på mig...



HÄR (<--klicka) för lite bakgrundsinfo kring Ferdinand.




Inga kommentarer: