torsdag 21 december 2017

Årets högst personliga julgran



Insåg att jag glömt visa årets gran! Eller jag har ju visat glimtar av den HÄR (<--klicka). Men vi kör väl lite före och efterbilder också. Jag. Är. Så. Glad. För. Årets. Gran. Både granen i sig, pyntet och placeringen. 



Vi börjar att titta på placeringen. 








Lite jobbigt att behöva möblera om för att få in en gran. Eller nej, vi hade kunnat få in en - mindre - gran utan att möblera om, men där under trappen kändes som en optimal placering av granen. Så fåtöljen och lilla bordet som står där i vanliga fall fick maka på sig. 








Och in kom granen som fått stå och vänja sig i förrådet några dagar. Där i botten på korgen ligger en stor granfot. Ser ut som en parasollfot liksom. I plast. Rymmer supermycket vatten. Inte snygg men så praktisk. Och det går ju att dölja i en korg. Eller om man lindar om en jutesäck eller nåt. Vi valde korg.








Tadaaa! Och där står den i all sin prakt. Men ser ni? Minns ni att jag skrev för ett tag sen att jag ville ha en personlig gran? HÄR (<--klicka) skrev jag om det. Jomenvisst lyckades jag. Ser ni att den är lite lite sned? Ni hade kanske inte sett det om jag inte avslöjat det?








Nåja. Jag ÄLSKAR min fina lite sneda gran.








Men som alltid... 








När man ska sätta upp ljusslingan...








Antingen är den trasig eller så är den för kort. I detta fallet för kort, som ni ser. Vi hade mindre gran förra året... 









Men ett snabbt besök i närmaste matbutiks julavdelning fixade det snabbt och plötsligt stod den här i all sin prakt. Rödare än på länge och såååå fin! 








Jag är så så nöjd. Och den står alldeles perfekt där under trappan. Som om den platsen är som gjord för en julgran.






Inga kommentarer: