måndag 6 november 2017

Tautologi - fira en kaka med en kaka





(bildkälla: pinterest.com)



Läste nånstans att det är kladdkakans dag på tisdag. Det måste vi så klart fira. Jag har hittat ett nytt recept som jag bara måste testa. Återkommer när jag bakat den. 


Under tiden tipsar jag om våra vanliga favoritkladdkakor:




Barnens absoluta favorit. Snabblagad kladdkaka med kakao. Klicka på bilden för att komma till receptet. 



Alltså, kladdkaka måste vara det absolut enklaste man kan baka. Det går ju inte att göra fel! Gör man den för kladdig, ja men då är det ju en kladdkaka. Och den lever upp till sitt namn. Skulle man baka den för länge, ja då får man döpa om den! Kalla den nåt annat.  Fast själv har jag nog aldrig lyckats övergrädda en kladdkaka. Jag vill att det ska vara kladdigt så jag tar alltid ut kakan tidigt. Däremot har jag lyckats baka en hel del kakor som inte ska vara kladdiga kladdiga... Men det är en annan historia. 



Tillbaka till favoritrecepten. 






Citronkladdkaka. Vet inte varför jag inte har nån bild på en sådan, men ni får föreställa er. Som kakan överst, fast blek. Klicka på bilden. 



Kärleksmums är gott. Kladdkaka är gott. Tillsammans... sååå gott. Helst dagen efter, så baka idag och njut imorgon. Klicka på bilden för recept.






Sista tipset. Vaniljkladdkaka. Extra god om den serveras med färska bär. Klicka på bilden för receptet. 



Men jag ska som sagt testa ett annat recept på tisdag. Som innehåller det här (<-- klicka).




Inga kommentarer: