måndag 13 november 2017

Helgens husliga projekt









När jag var liten önskade jag mitt ett dockhus. Varje födelsedag och varje julafton. Jag fick aldrig nåt. Tidigare i somras började Loppan tjata om ett dockhus. Men inte som de flesta dockhus ser ut, utan ett i vitt och grått. Jo faktiskt, hon har nog ärvt min minimalistiska färgsmak. 



Men varför står det ett färgglatt dockhus i mitt kök på bilderna ovan, tänker ni. Jo, vi hittade ett dockhus via Blocket i somras och planen har varit att måla det. Men tiden har inte riktigt funnits. Förrän nu i helgen, när jag fick ett ryck och satte igång. 









Vi började med att montera ner huset. 








Och sen var det dags att måla. Loppan hade valt färgerna, som sagt. Grått och vitt. Precis som vårt eget hus. 









Taket fick en liten mörkare grå nyans.









Och gavlarna en ljusare grå.








Och allt annat rollade jag vitt.










Sen var det bara att montera ihop det igen.








Alltså, hur fint? Kanonfint! 








Beställaren var mer än nöjd. 








Inte minst när hon fick hjälp att montera belysning.











Jag dör så fint!! Så himla käckt. Jag är minst lika fascinerad av det som Loppan är. Fast hon är inte helt nöjd än... Det är fortfarande lite för färgglatt för hennes smak. Ser ni den röda soffan uppe till höger? Det kan tänkas att jag gick med på att klä om den i ett grått tyg... 




Inga kommentarer: