tisdag 26 september 2017

Att fira med dunder och brak








Alltså i den här familjen har vi lite märkliga födelsedagstraditioner. De där vanliga och trevliga traditionerna med att väckas med presenter och skönsång och sånt är väl bara trevligt, men det har visat sig att vi ibland har en vana att råka ut för mindre trevliga händelser på våra födelsedagar.



Som när sonen fyllde fyra och jag fick åka akut till sjukhuset en halvtimme innan huset skulle fyllas med ett gäng födelsedagsfirande små kompisar. Jag var gravid och hade urinvägsinfektion och det var ingen kul kombination. Och framför allt inte i kombination med ett fyraårsskalas. 



Och i somras när jag fyllde femtio och hade planerat tillbringa dagen i italienskt hus med pool och mysigt restaurangbesök, men istället fastnade på ett biltåg dagen före som gjorde oss kraftigt försenade och min födelsedag fick firas med åtta timmar i bilen från tågstationen där vi blev avsläppta mitt i natten alldeles för många timmar och mil från vår slutdestination.



Och så då igår. Vi skulle fira familjens yngstas tioårsdag med ett besök på restaurang med god mat och mjukglassmaskin om inte storebror råkat skada foten och suttit fyra timmar på akuten... 



Hejåhå. Man kan inte säga annat än att vi har dramatiska födelsedagar i den här familjen... 




Inga kommentarer: