lördag 29 juli 2017

Svartjobb







Utemöblerna vi har på entrésidan har hängt med i många år och när vi tidigare i våras gav dem en omgång med högtryckstvätten försvann all färg. Eller färg var det inte, de var brunbetsade i original. Och som ni ser på bilden, nu ser de nästan vita ut.








Eller åtminstone väldigt bleka. Egentligen borde vi kanske investera i nya, eftersom bordet vi har till stolarna sjunger på sista refrängen. Men jag tänkte att om jag slipar ner dem lite lätt och målar dem så håller de denna och kanske nästa (och nästnästa) sommar också...








Efter att ha bevakat väderleksrapporterna de senaste dagarna (veckorna) började jag måla häromkvällen. 








Ganska stor skillnad, eller hur?








Alla fyra stolarna är nu målade två lager och det får vara bra så. Nu ska jag bara ge mig på bordet också. Väderleksbevakning pågår. Håll tummarna för uppehållsväder så jag kan bli färdig med det. 





Inga kommentarer: