söndag 30 juli 2017

Söndagmorgon







Vad är det första man gör varje ledig sommarmorgon? 
Ja, bortsett från att sträcka sig efter mobilen då...








Tittar ut genom fönstret för att kolla väderläget.








Det har tydligen regnat hela natten för det var fortfarande blött på trädäcket och utemöblerna i trädgården. Men när jag väl steg upp så sken solen och det var torrt på framsidan av huset. 



Fördelen med att ha många sittplatser i trädgården... eller på bägge sidor av huset då. 








Nackdelen att sitta på framsidan av huset är - förutom att man ser alla grannar och annat löst folk promenera förbi - att man ser det här.








Ogräset mellan plattorna.








Men alltså kolla. Om jag låter det vara så är det snart som en grön gräsmatta istället för stenar. Eller grön ogräsmatta.








Tillbaka till väderläget. Som jag som sagt bevakar intensivt. Inte för att tajma ogräsresning i första hand, idag var det för att förhoppningsvis tajma lite målningsarbete. Men jag tänkte börja med ogräset.








Jag tror jag hann få bort ungefär det här ni ser på den här bilden (typ en tjugofemtedel av allt) innan himlen öppnade sig. Igen. Och nu sitter jag här och ska strax stänga ner datorn för med regnet kom åskan.



Förresten. Scrolla upp och kolla bilden på molnen igen. Är det bara jag som associerar till smulpaj...? Hrm... kanske skulle ta och baka lite när jag ändå måste vara inomhus...




Inga kommentarer: