fredag 5 maj 2017

Vältajmade fynd och loppislycka



Jag har ofta vägarna förbi en Erikshjälp-butik. Och då kan jag inte undvika att ta en snabb sväng in i butiken. Jag är snabb, scannar hyllorna snabbt. Man vet ju aldrig vad man kan hitta. Och man vet att det alltid är till ett bra pris. Och väldigt väldigt ofta springer jag på sånt som jag antingen velat köpa länge, men varit för snål för, eller så blir det som igår när jag hittade den här;








En skoputslåda!



Senast häromdagen sa jag till maken att jag ville hitta en bättre förvaring till våra skoputsgrejor, än vår nuvarande;








Nästan kuslig tajming, eftersom jag pratade om det ena dagen och nästa dag så står det bara där framför mig. Till ett bra pris.



För nån månad sen gjorde jag ett fynd som gav mig hjärtklappning och som fick folk omkring mig kastna lystna blickar där jag gick runt i butiken och höll hårt i mitt fynd. Kan tänkas att blickarna inte var lystna utan bara förvånade, för jag kan tänka att det inte är varje dag nån går runt och kramar ett loppisfynd och samtidigt har blossande upphetsade kinder, för det gissar jag att jag hade...



Vad jag hittade?



Minns ni att jag skrivit tidigare om att en sån här har stått länge på min önskelista;






Jag har bl a skrivit om det HÄR och HÄR. Och förmodligen fler gånger. Men jag har som sagt inte unnat mig den till fullpris. Men så hittade jag som sagt den på en hylla bland diverse glasvaser och skålar i min lokala Erikshjälpsbutik. Till flera hundralappar lägre pris än original. Många hundralappar lägre.



Lyckan i att fynda.
Och så gör man ju en miljögärning samtidigt, eller hur? Och bidrar till nåt gott, som arbetstillfällen och bistånd, när man handlar på Erikshjälpen. Win-win. Som ett kinderegg. Tre i ett.





Inga kommentarer: