onsdag 31 maj 2017

Vad blir det för mat?







Ja denna sommaren lär det bli en massa mat från den här tidningen, som jag köpte som tåglitteratur häromdagen när jag skulle åka från jobb.



Bufférecept? Ja, jag kunde inte låta bli... 



Fast när jag började bläddra i den, upptäckte jag att det är inte bara till bufféer man kan använda de här recepten. Som sagt, de kan fylla alla sommarens måltider. Förutom då lunchen på Mors dag, då vi åt tårta till lunch...



Ska vi bläddra lite? 



Ber om ursäkt för lite bländande bilder - inte bara maten som bländar - utan även solen. Fotograferade på altanen i solsken, så det blev lite solblänk på en del bilder. 








Plockmat och snittar.








Hur goda ser inte de här små bröden ut? De måste jag testa vid tillfälle.







Förrätter.








Åhh... jag dör! Kantarelltoast.








Huvudrätter.








Minns inte vad detta var, men det ser himmelskt gott ut.








Desserter.








Yes please. One of each.








Ok då, vi kör väl lite nyttigare. Sallader. Nu tog visst även vinden i, så jag fick hålla hårt i tidningen för att den inte skulle blåsa iväg.








Vattenmelon är sååå gott i sallader.








Bröd.









Naanbröd! Det här receptet provade jag så fort jag kom hem med tidningen. Japp, de var precis så goda som de ser ut att vara. Receptet hittar du HÄR (<-- klicka).









Somriga drinkar.








Alltså, ni förstår att jag blev helt till mig av den här tidningen va? Fantastiska bilder. Allt ser och låter hur gott som helst.








Så mitt osponsrade tips blir den här tidningen. Skynda köp innan den försvinner! Eller håll utkik här eller HÄR (<-- klicka) så kommer jag med stor sannolikhet dela med mig av recept allt eftersom jag hinner testa dem.





Inga kommentarer: