söndag 7 maj 2017

Soffmålning, soffläge och solenergi...



... och genetiskt feltajmad kreativitet.







Jag brukar (i tysthet) irritera mig över att Loppan alltid kommer med vilda pysselidéer när det passar sig som minst. Som att vilja pärlpyssla på köksbordet när jag precis börjat laga mat och ska duka. Eller när hon plockar fram färger eller annat pyssel precis innan vi ska iväg nånstans. 



Nu vet jag varifrån hon fått det. JAG är ju likadan! Igår hade jag massor av grejor på min att-göra-lista. Och att måla en trädgårdsbänk var inte en av dem... 



Men hej, när den kreativa ådran flödar går det inte att stå emot. Bara att sätta igång!



Och bänken blev målad. Och jag supernöjd. Och solen och värmen igår gav sån energi att jag hann med en hel del på min lista. Innan jag somnade i soffan klockan åtta på kvällen! En lördagkväll...








Strax innan jag somnade i TV-soffan, låg Loppan i trädgårdssoffan och njöt av lördagsgodis och padda. Och vattenspridaren vattnade en supertorr - men ogräsrensad - gräsmatta.





Inga kommentarer: