måndag 1 maj 2017

SKÖNA maj VARMT välkommen!



Men alltså vilken lycka! Inte bara Valborg bjöd på sol och värme, imorse vaknade vi till solsken igen. 







Och när resten av familjen fortfarande sov, dukade jag upp till frukost i trädgården. Premiär!







Inte bara säsongspremiär för utomhusfrukost utan även premiär i nya matgruppen som fått plats i det enda hörn i trädgården där vi har morgonsol. 



Vi har annars morgonsol på entrésidan, och det är där vi brukar äta frukost. Men alla i familjen är inte helt glada för det, eftersom det ibland spatserar förbi nyfikna grannar och annat löst folk, mitt i frukosten. 








Men här fanns varken grannar eller löst folk. Bara jag. Mitt kaffe. Och mitt korsord.  Jodå, jag försöker hålla den nya traditionen vid liv, även om jag helt glömde bort det igår, ledig Valborgsmorgon och allt.








Vad gjorde väl det att jag fick dra på långa mjukisbyxor över pyjamasen och att jag även hade tjocktröja och raggsockor på mig. För solen värmde och bara några timmar senare skulle det bli en alldeles ljuvligt varm dag i trädgården, då både långbyxor, raggsockor och tjocktröja åkte av, till förmån för betydligt solvänligare stass. 



SKÖNA maj, du är SÅÅÅÅ välkommen! 
Fortsätt på det här sättet, så ska vi nog komma överens. 




Inga kommentarer: