torsdag 4 maj 2017

Nu får det vara nog..!



Jag som van tågpendlare brukar ibland skämtsamt skicka sms hem till maken att jag tar tåget till Stockholm istället. Eller jag hoppar av på Kastrups flygplats. Istället för att åka till Smålands metropol Älmhult.


Idag skickade jag ett sms till maken att jag lovar att jag aldrig mer ska skämta om det. 


För jag råkade - ofrivilligt - hamna på Kastrup!







(bildkälla: pinterest.com)



Alltså jag dör! Ni tror mig inte, men tidigare idag när jag satte mig på tåget mot Malmö för att åka på jobbmöte råkade jag visst blinka till och när jag tittar upp befinner jag mig mitt på Öresundsbron! Jo, det är sant! Jag hamnade i Danmark! Utan giltig biljett. Trevlig tågvärd lät mig gå av på första stationen utan straffavgift och jag fick gå upp på flygplatsen (ja, jag har alltså varit på Kastrups flygplats idag) och köpa biljett tillbaka till Malmö och åka tillbaka till Sverige.


Tack å lov har jag alltid marginal när jag transporterar mig, så jag blev inte jättesen till mitt möte. Bara 25 minuter. Men alltså... Och tackålov att det funkar bra att visa körkort i gränskontrollen, eftersom jag inte hade passet i väskan...


Det räcker med tosigheter nu, va?




Inga kommentarer: