tisdag 9 maj 2017

Nostalgitripp, del II







Jag har fler bilder att visa från vårt Osbybesök och Loppans leksaksparadis.



Vi kör! Men vi börjar väl att titta på bilden ovan. Alltså, kolla! Gissar att bilden är från 60-talet. Och flickan på bilden? Lika gammal som Loppan, skulle jag tro. Runt tio? Men så där lite lillgammalt sextiotals...tantig. Eller förlåt, vuxen. En vuxen frisyr. Annorlunda. 



Nåja. Tillbaka till Loppan och paradiset. Ok, jag erkänner. Jag trivdes också ganska bra där. 








Porten till paradiset.








Fyllt av Barbiedockor. Från alla tidsepoker.








Sååå mycket att titta på.








Leta upp favoritdockor och favoritkläder. Och dockor från sitt eget födelseår.








Från året Loppan föddes. 








Och från några år före min födsel.








Och från det ljuva åttiotalet.








Som sagt, så mycket att titta på.








Och leka med! 








Ett jättestort dockskåp och dockor och kläder.








Loppan gick loss i dockskåpet.








Medan jag fascinerades över pojkdockorna. 








Well hello there. Meet Justin and Måns. Hehe.








Men alltså kolla! Hur söta som helst!







Jag blev tokkär i alla pojkdockskorna. Ursöta.












Ehrm...


























Men ni förstår ju. Hon var i himmelriket.








Det var så svårt att slita sig, men till slut fick vi lämna dockparadiset för vi hade en del kvar av museet innan de stängde och de kom och sa till oss att "nu stänger vi om två minuter". Men jag sparar de bilderna i ett eget inlägg. 



Fortsättning följer.




Inga kommentarer: