tisdag 2 maj 2017

Borsta skorna med tandkräm??!








I helgen passade vi på att ställa undan vinterskor och vinterytterplagg och plocka fram sommargarderoben. Och jag gav mig på att rengöra mina vita - eller en gång vita - sneakers. Kolla före och efter!








Hemligheten? Eller mirakelmedlet? Vit tandkräm! Med en tandborste och vit tandkräm skrubbade jag över skorna och resultatet blev slående. Nästan lika vita som mina ben... Haha...








Till vänster före tandborstning - alltså en ganska märklig känsla att sitta och borsta skor med en tandborste - och till höger en lite vitare sko.








Och så här skimrande vita blev de när jag var klar. Testade att byta till helt nya skosnören, men riktigt så vita blev inte skorna... Det skar sig lite. Så de gamla snörena hamnade i tvättmaskinen efter att jag tagit de här bilderna.



Nu funderar  jag på om skorna kommer börja löddra om jag hamnar ute i regn med dem... Men luktar gott, gör de i alla fall!



Dagens husmorstips, var detta. Eller life hack. Eller nåt. Bra var det i alla fall!




Inga kommentarer: