tisdag 18 april 2017

Påskprojekt, del II


Så var det måndag på en tisdag. Underbart! Men man kommer vara lite dagvill resten av veckan, när man börjar jobbveckan på en tisdag istället för en måndag. Det brukar vara så. 







Känslan efter en påskhelg? 



Så gick påskhelgen 2017. Med aprilväder så pass. Sol, kyliga vindar, snö, regn... Kanske inte det påskväder man önskar sig, men i år var det alldeles alldeles perfekt för mig. Jag har passat på att anpassa mina aktiviteter efter vädret. I fredags var det fint väder, då åkte vi iväg på utflykt. Och igår kom solen igen, då passade jag på att göra lite trädgårdsarbete. Och dessemellan, när det plötsligt snöade bomullstusslika snöflingor, som tackålov, smälte bort så fort de landade på marken, då passade jag på att äta godis. Och jobba på det där mastodontprojektet jag skrev om före påsk. 











Att jag köpte tio meter tyg och tretton blixtlås. Blixtlåsar? Vad heter det i plural? Ett lås, flera låsar? Asch, ni förstår. En hel drös var det!



Nån som gissat vad jag skulle göra? Eller som minns att jag berättat det tidigare?








Jag skulle ju sy nya dynor och kuddar till trädgårdssoffan! Och ser ni, jag har börjat! Fyra dynor klara. Och skillnaden mot de gamla dynorna är enorm!









Gammal till vänster och ny till höger.








Före till vänster, efter till höger. Samma modell och samma innerdynor, men annat tyg. Mer "möbeltygigt" och mindre "trädgårdsdynigt".








Gammal överst, nya underst. Dynorna var så pass breda att jag inte hittade blixtlås i rätt mått. Det fick bli två per dyna, som möts i mitten. Blev riktigt nöjd, innan jag började var jag osäker på om det var en tokig idé som endast skulle funka i teorin.








Sååååå nöjd! Vilket lyft!
Nu ska jag bara hitta tid och energi att sy tre stora ryggkuddar och två sidokuddar...



Kan man få en ny påskhelg?




Inga kommentarer: