fredag 14 april 2017

Påskfika



Visst har jag nämnt att påsk är utflyktstid? Vi tjuvstartade redan häromhelgen. Med utflykt med lite påskkänsla. 








Ett ställe jag läst om på instagram. Alldeles i krokarna där vi bor.








Vem kan motstå nåt sånt här?








Inte vi!


Huvudmålet med utflykten (pun intended!) Eh... nej jag skäms inte. Jag åt inte allt på tallriken, någon norpade chokladkakan från mig. Men Guuuud så gott det var! 








Vi har varit på många olika kakbuffér genom åren men aldrig nån med ett utbud av sån klass som här var. Jiiiissses, så gott!








Och inte blev det sämre av att vi kunde sitta utomhus längs en husvägg och njuta i solen.



Och där i solen fick vi plötsligt sällskap. Inte bara av en massa andra fikasugna människor, utan även av de här filurerna:














Ehh... nog för att det är påsktider...










Inga folkskygga krabater precis.










Men även om de var aningens kontaktsökande och kom rätt nära, så störde de inte. Det var lite mysigt att de tills slut la sig till rätta under vårt bord och väntade på smulor. Men de höll vi hårt i... 









Och det kan tänkas att det blir en ny utflykt dit, nu när det är påsk på riktigt. 














Vi kanske kan ta taxi dit. Hehe... 




Inga kommentarer: