torsdag 6 april 2017

Ångestshopping



Det finns tre saker jag avskyr att handla. 1. Badkläder 2. Underkläder 3. Glasögon.
Sitter på olika delar av kroppen, men har en sak gemensamt. Det. Är. Så. Svårt. Att. Hitta. Rätt.







Att stå i en provhytt och prova bad- eller underkläder är vidrigt. Att stå framför en spegel hos optikern och prova glasögon är - nästan - lika vidrigt. Men på ett sätt värre. För det val man till slut gör, syns ju glasögon betydligt mer än ens underkläder. Glasögon bär man fler dagar på året än man har badkläder på sig. Såvida man inte är proffssimmare eller simlärare... 



Men ni förstår va?



Usch så jobbigt! 



Men nu var det två år sen jag bytte glasögon, så det var hög tid. Plus att jag sprang på ett bra erbjudande på slipade solglasögon, så det var givet att passa på nu. 



Kolla in bilden ovan. Tycker ni att alla glasögonen ser likadana ut? Inte för mig! De som ligger utanför lådan är mina nuvarande. Jag har valt helt andra glasögon än jag brukar och det var med skräckblandad förtjusning jag lämnade optikern med beställningen på nya glasögon. 



Men väldigt glad att mina ögon mår bra och att jag följer en normal och lagom ålderskurva...



Psst, nån som har lust att gissa vilka av de tre bågarna i lådan ovan jag valt?




3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt! Tips att välja ett par med kortare skalmar den här gången, det är inte meningen att du ska ha fiskekrokar bakom öronen.../Helena

smile sa...

Helena: Haha, säg inte det... Vet man aldrig när det kan komma till hands. :-D

Nilla Tankebubblor sa...

Ja, verkligen svårt. Speciellt bikini...
Glasögon är lite lättare. Men jobbigt p g a priset.
Jag gissar på de mittersta.
Trevlig helg!