tisdag 27 december 2016

Julgran(arna) 2016


Vi kör väl ett bilregn på årets julgran. Eller julgranar, eftersom vi inte nöjde oss med en gran i vardagsrummet i år. Barnen fick varsin gran i sina rum.






Årets kulor plockade upp den blå färgen i tavlan bakom granen. 






Ett gäng loppisfyndade kulor som legat i min julpyntslåda i många år, och som jag varit på väg att göra mig av med många gånger. Men så i år plockade jag fram dem och blev supernöjd.






Det blev en gran med blått, silver och lite lite rött.






Och gammalt ärvt pynt från min mormor och morfar. Pynt som också legat ouppackat i jullådan i många år. Men i år kändes det så rätt att de skulle få komma fram.  











Perfect match med tavlan, eller hur?






Och barnen fick som sagt varsin liten gran i sina rum i år. Så här ser det ut i sonens rum. Med ljus och stjärna. Precis som han ville ha det.






Och i Loppans rum. Med ljus, emoijisar och egengjort julpynt. Precis som hon ville ha det.



Och jag, minns vad jag skrev HÄR, och precis så är det. Nu kommer jag ha svårt att skiljas från dem. 



Inga kommentarer: