tisdag 15 november 2016

1-0 till mig och fördelen med att vara en bloggare


Fördelen med att blogga? Om man som jag bloggar mest om små händelser i vardagen, har man en fantastisk källa till bevis, när minnet sviker. Ibland för mig själv och ibland för övriga familjemedlemmar.






Som tidigare idag, när vi fastnade i en diskussion vid middagsbordet, huruvida det regnade eller ej när vi var på julmarknad på Tivoli för nåt år sen. En märklig diskussion, kan tyckas, men den engagerade oss så pass.



Maken och sonen hade inga minnen överhuvudtaget av att vi ens varit på julmarknad, och hade vi varit så regnade det definitivt inte. Dock var de bägge överens om att det störtregnat när vi varit på Halloweenfirande på samma ställe. 



Och jag stod fast vid mitt minne om att vi varit både på Halloweenfirande och julmarknad. Och att det endast regnat på julmarknaden. Och yes!!! Några surfvarv senare, hittade jag beviset på bloggen. 






Fördelen med att blogga och fördelen med att föreviga tillvaron i ord och bild. 
Man kan vara envis med gott samvete.



(bilder från pinterest.com)



Inga kommentarer: