söndag 16 oktober 2016

Resträtt






Rester är ingen direkt hit i den här familjen. I alla fall inte om den serveras dagen efter originalrätten serveras och definitivt inte om den serveras på samma sätt. Vilket sätter krav på min kreativitet i köket, för det bär emot att kasta mat.


Men ibland lyckas man så att resträtten till och med blir godare än originalrätten! Då brukar jag skänka en tanke åt Ernst. När han ibland säger att han känner sig rik i samband med matlagning. När jag lyckas med en resträtt känner jag mig kanske inte rik, men väldigt duktig. Haha. 


Nåja, varför svamlar jag om detta nu? Jo, för jag tänkte tipsa om en resträtt som jag gjorde tidigare i veckan och som faktiskt blev godare än originalrätten. 


Originalrätten var den här. Jag kombinerade det med det här receptet och så här blev resultatet:





Piroger! 


Perfekt att ha i frysen och perfekt mellismat. 


Apropå rester...






Inga kommentarer: