lördag 15 oktober 2016

Veckosummering





Vilken vecka vi har bakom oss! Själv var jag inne på min fjärde vecka med en envis förkylning som jag förgäves försökt förtränga. Nog hög tid att bädda ner sig för att bli av med den.


Men vad hände i världen denna veckan då? 


I USA fortsatte presidentvalskampanjen och varje dag möttes vi av nya ögonbrynshöjande nyheter kring kampanjen. Och på tal om ögonbrynshöjande nyheter; här på hemmaplan i Sverige var det en sensation att bönderna som sökte fruar tillfälligt fann varandra. Och så tillkännagavs nobelpriset i litteratur. Tidigare i veckan råkade jag se ett inslag på svt om en kulturpersonlighet som hade en katt som tydligen var en hejare på gissa rätt nobelpristagare. Kulturpersonligheten - snacka om personlighet - hade hängt upp pappersbilder på ett antal potentiella vinnare i snöre och längst ner på varje snöre hängde en färsk räka. Jag lovar, jag hittar inte på! Och nej, Bob Dylan var inte ett av kattens valalternativ. Och jag gissar att det var många med katten som inte heller hade Dylan som valalternativ. 


Håhåjaja. 


Och nu är det äntligen helg. Och jag konstaterar:







Inga kommentarer: