fredag 2 september 2016

Fredag! Fredag! Fredag!


Om augusti började med att visa sin sämsta vädersida så har sannerligen september börjat med sin bästa. September har alltid varit en favoritmånad för mig. Augusti är lite jobbig, för jag har, som ni säkert märkt, lite svårt att släppa sommaren. Augusti är en månad full av vemod. Jag vill hålla kvar sommaren och många börjar prata höst. Jag har alltid svårt att komma tillbaka i vardagsrutinerna efter sommaren.


Men september! Då har man - förhoppningsvis - vant sig och accepterat att de mesta av sommaren ligger bakom en. Man blir extra tacksam för alla eventuella soldagar i september. För de är ju extra ljuvliga.


Och extra tacksam är jag idag. Dubbelt upp liksom. Det är en fantastisk septemberdag och jag slapp stiga upp i ottan för att ställa mig på perrongen på väg till jobb. Jag har en massa jobb att göra, men jag kan göra det hemifrån, ensam vid datorn. 


Det är det som gör att jag står ut med pendlarvardagen. Att det finns utrymme för såna här dagar. 






När jag kan unna mig en liten laddningsstund i soffan med kaffe och morgontv innan jag kopplar på jobbdatorn. 


Att det sen dessutom är fredag gör ju inte saken sämre. 


Fredag! Fredag! Fredag! 



Inga kommentarer: