söndag 21 augusti 2016

Bland getter, gosedjur och getingar


Med ett hus i behov av röjning och städning, ett tvättberg i behov av sortering och tvättning, ett strykberg i behov av strykning, en nymålad trappa i behov av att slutföras och en familj i behov av att komma ut i augustiluften för att känna av lite sensommar, så här när vardagen precis kommit över oss, valde vi att ägna lördagen till utflykt och söndagen till alla de där inomhusprojekten. 


Eh... så här på söndagkvällen, knappt halvvägs igenom projekten - jisses vilken tid det tar! - så konstaterar vi att vi kanske skulle valt tråkprojekten igår och utflykten idag, för vilket ljuvligt augustiväder det varit idag! Där utanför våra fönster... 


Nåja, utflykten var lyckad och röjning var välbehövlig, så det blev bra ändå. 


Men än är där timmar kvar på söndagen och än har vi lite att göra innan vi kan hålla helg, höll jag på att skriva, men innan vi kan gå och lägga oss inför en ny vardagsvecka... 


Så fort jag lastat av bilderna från gårdagens utflykt ska jag ge mig i kast att röja vidare. Tvättmaskinen piper att den vill ha ny omgång tvätt, så det är bara att lyda. 






Vi tog med oss Loppan och hennes kompis och begav oss till en djurpark.







Och som de barn av sin tid de är, så såg de så klart till att fota allt de såg. 













Alltså hur söta var inte de här smågrisarna på flykt?






Söta var också figurerna på Fåret Shaun-delen av parken.









Och butiken ska vi inte prata om! Jag vet inte om det tjejerna eller jag som blev mest förtjust i alla söta gosedjur... 






Och nog för att vi var i en djurpark, men mängden getingar var lite i mesta laget...


 



Så de där våfflorna som såg så frestande ut vågade vi inte smaka. Där var det vi som fick fly istället. 



Inga kommentarer: