söndag 24 juli 2016

Campingsemester








Igår plockade vi fram ett gammalt tält vi aldrig använt, men som funnits i våra gömmor sen vi flyttade ihop för många många år sen. 










Som ett cirkustält nästan. Eller i alla fall ett retrotält. Tillverkat av helt annan kvalitet än dagens moderna tält. Gissar jag. För vad vet jag, jag har inte tältat sen jag var liten. 


Men jag misstänker att det är samma tillverkare bakom tältet som bakom IKEAs blå plastkassar. Eller åtminstone samma material. 








Men tältet kom på plats och igår kväll var det nån som bäddade där inne, men kuddar, filtar, madrasser, gosedjur och Enjoy candles.








Och imorse stod tältet kvar. 








Och jag serverade frukost till mina två campare.







Far och dotter som levt campingliv i vår trädgård inatt. 





1 kommentar:

Unknown sa...

Hej, letade efter ett tält jag hade som ung men som numera är försvunnet. Såg då ditt tält som är just det jag söker. Det är några år sedan du lade ut bilderna men om du har det kvar och kan tänka dig att sälja det är jag intresserad.
Vänliga hälsningar
Pia Mårtensson Strömberg