måndag 25 januari 2016

Utmaningen att mötas i gryningen och låta sig transporteras tågledes


Så fortsätter jag att berätta om min spännande pendlarvardag. Häromdagen missade jag tåget och kom en halvtimme sent till ett möte, som jag stod som arrangör av. 

Det tåg jag planerat ta var nämligen inställt, visade det sig när jag kom fram till perrongen. 





Jag tog en kaffe i väntan på nästa tåg och mina mötesdeltagare fick ta en kaffe på kontoret i väntan på mig. 

Imorse missade jag tåget igen. Men det var inte för att det inställt, det var för att jag glömt pendlarkortet hemma. Tur att jag upptäckte det på perrongen och inte i biljettkontrollen på tåget...  Och återigen kom jag sent till ett möte som jag kallat till.


En rafflande spännande vardag. Pendlarvardagen. 
Jag får nog sluta kalla till morgonmöten... 



Inga kommentarer: