lördag 9 januari 2016

Serietips


Jag,  som normalt försöker hålla mig ifrån att fastna i serie-träsket och följa en massa alldeles för spännande serier på Netflix, råkade visst fastna i två serier under julledigheten. Den ena såg jag färdigt nästan på raken under en sömnlös natt och den andra håller jag fortfarande på att beta av. Men jag passar ändå på att tipsa om bägge här.




RIVER med Stellan Skarsgård

I denna brittiska serie spelar svenske Stellan Skarsgård Londonpolisen John River, en deprimerad och livstrött svensk arbetsnarkoman, som har en något udda förmåga att se och prata med döda personer. 

En mycket mycket bra serie och Stellan är fenomenal i rollen som polisen River. Se den! Men planera in att se den när du har gott om tid att spendera framför skärmen för du lär vilja se alla sex avsnitten på raken.


Och så har vi serien som jag just nu håller på att plöja mig igenom.




HOW TO GET AWAY WITH MURDER

En grupp ambitiösa amerikanska juridiskstudenter och deras briljanta professor i försvarsjuridik hamnar i en rafflande mordhistoria. Fängslande. Den här serien finns visst i mer än en säsong och jag har knappt hunnit halvvägs i första säsongen. Än så länge har jag inte tröttnat.


Och när jag ändå tipsar om Netflixserier måste jag ju bara tipsa än en gång om min absoluta favorit HOUSE OF CARDS.




Inga kommentarer: