måndag 18 januari 2016

Dagens väderleksrapport


Dagen började med 12 minusgrader och en fullständigt igenisad bil. Jag hoppar över berättelsen om att jag på väg till tågstationen först fastnade bakom en långsam saltningslastbil och sen ett annat extreeemt långsamgående fordon och sen när jag väl kommit fram och parkerat bilen typ 1 minut innan tåget skulle gå, fick springa uppför en trappa från parkeringen och en trappa upp till perrongen. Istället berättar jag att jag hann med tåget och att det var 16 minus när jag en timme senare klev av på perrongen. 

Men. 

Jag såg ljuset! På eftermiddagen när jag skulle ta tåget hem igen kändes det verkligen att vi går mot ljusare tider. Det kändes som jag gick från jobb en timme tidigare än normalt, typ. Så ljust var det. 


(bild via pinterest.com)


Dagens väderleksrapport: Kallt och snöigt, men vi går mot ljuset. 


Inga kommentarer: