torsdag 17 december 2015

Vit väckning och dubbel magi


Igår fick jag nästan en chock när jag klev av tåget på orten jag jobbar. Alltså jag sitter en timme på tåget varje jobbmorgon. Och även om jobbet ligger några mil bort så känns det ibland som väldigt många fler mil bort. Som igår då, till exempel. 

Varför? Och varför fick jag en chock?

Jo, när jag klev ut genom ytterdörren var det plusgrader, grått och småregnigt. Och när jag en timme senare klev av tåget såg det ut så här: 




Magiskt!


Inte lika magiskt på hemmaplan. Idag har vi haft fyra grader kallare än midsommarafton. Fyra grader! Dvs runt tio grader plus och regn. 




Så här såg det ut för några timmar sen när vi var på väg till barnens skolas julavslutning på en teater i grannstaden. Om det inte framgår av bilden så kan jag berätta att naturligvis är det Loppan singing in the rain. 


Och apropå magiskt, även om det skånska vintervädret inte är magiskt så var barnens julföreställning det. Magisk. 



Inga kommentarer: