fredag 11 december 2015

Klänningskavalkad


Igår var det som bekant Nobelfest i Stockholm. Jag tittade inte på TV-sändningen men jag kan inte låta bli att surfa runt på nätet så här dagen efter och kolla in klänningarna.
 
Och naturligtvis kan man inte låta bli att ha åsikter om dem.
 
För att inte vara oförskämd så tänker jag inte visa de som inte föll mig i smaken, men jag kan ju nämna att det var en klänning som gav mig lite fiskfjällsvibbar, nån som var lite väl borgerligt brudklänningsaktig och nån som gav lite klaustrobiska tankar kring halslinningen... Men jag nämner inte vem som bar klänningarna. Jag vill ju inte vara oförskämd mot nån. 
 
Istället väljer jag att visa mina favoriter.
 
 
 
 
Den här tyckte jag var fin. Lite "flickig" kanske, men såååå vacker.
Bars av Agnetha Andréen, som jag tyvärr inte har nån aning om vem det är. Borde jag veta? I så fall skäms jag lite.
 
 
Men så till min absoluta favoritklänning. Så fin tillsammans med väskan och frisyren.
 

 
 
Den här!
 
Alldeles ljuvlig. Bars av Jenny Fridolin, som jag gissar är Gustavs fru.
 
I övrigt? Alla de kungliga klänningarna var, som de brukar vara, också fantastiskt fina, men som sagt, klänningarna ovan föll mig mest i smaken.
 
 
Vad är väl en bal på slottet..?
 
 
(Bilderna har jag lånat från damernasvarld.se)
 
 

Inga kommentarer: