lördag 12 december 2015

Julgodis och vintergrönt


Hade en drös äpplen som sett sina bästa dagar och det hade gjort ont i hjärtat att kasta dem. 




Våra vänner fåglarna är som tur är inte lika kräsna som vi människor, så äpplena fick bli julgodis till fåglarna istället för att hamna i soptunnan. 




Jag tog lite grovt snöre och knöt om "flärpen" på äpplena. Så hängde jag dem två och två i olika höjd.




I ett träd i trädgården. 




Julgodis för fåglarna och julpynt för oss. Win-win. Och inget gick i soptunnan. 



Förresten, kolla krukorna vid lekstugan på sista bilden. Mitt bästa vinterträdgårdstips. Jag köper ett knippe grane och sticker ner kvistar i krukor. Voila! Vintergrönt! Och dekorativt. På nästsista bilden syns det även att jag stuckit ner några kvistar vide. Lyser upp lite med sina vita prickar.

Dagens trädgårdstips. Eller pysseltips.



Inga kommentarer: