söndag 27 december 2015

GOD fortsättning


Minns ni granefterrätten jag gjorde förra året? 




Naturligt gjorde jag en likadan i år. Fast lite lite annorlunda.

När jag tänker efter så är det en ganska bra beskrivning av våra jular i helhet. Inte bara mitt julgransbakande. Vad menar jag? Jo, att julen är likadan varje år, fast lite lite annorlunda. 

Men smaken är densamma! Och stämningen! 




Receptet på kladdkakan som är bas till granarna hittar du här

Och för att liksom ge ytterligare ett exempel på att våra jular brukar vara likadana fast lite lite annorlunda så gjorde jag naturligtvis en variant på pepparkakscheesecaken jag gjorde i fjol. 

Den här gjorde jag förra året. Den som jag drömt om hela året sen dess, btw. 




Så här såg årets ut. Nästan likadan fast lite lite annorlunda. Eller rättare sagt ganska mycket annorlunda i ingrediensväg men smakmässigt väldigt lika. Recept kommer. 

Oj så jobbigt. Nu har jag TVÅ varianter på pepparkakscheesecake att drömma om till sommaren... 



Inga kommentarer: