måndag 2 november 2015

Mat för själen


 
 
Jag minns inte om det är Jamie Oliver eller Nigella Lawson som pratat om comfort food, men oavsett så vad det precis det vi åt igår. Comfort food. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det med svenska ord, men närmast är väl mat som gör gott för själen. Milt och gott. Perfekt balanserat. Potatismos är ett bra exempel på comfort food. Eller en krämig god pasta.
 
Eller det vi åt igår, som sagt.
 
 
 
Åhh, jag dör så gott det var! Eller som maken och jag brukar säga "det här var så gott att nu kan jag dö lycklig". Ungefär så.
 
 
Vi fyllde tortillabröden med pulled pork, cole slaw och barbequesås (färdigköpt på flaska) och balansen mellan dessa fyra ingredienser var himmelsk.
 
 
Klicka på orden ovan så hittar du recepten.
Laga det en helg och sätt igång pulled pork-lagningen direkt efter frukosten för det tar tid. Men det är det värt.
 
 
 
*fortfarandeimatkoma*
 
 
 


Inga kommentarer: