lördag 21 november 2015

Första snöflingan!


(bild via pinterest.com)

Planen för helgen är att förbereda för advent. Redan förra året när jag stod på söndagseftermiddagen och skulle plugga in adventsljusstakarna och konstaterade att de flesta av dem gjort sitt bestämde jag mig för att vara ute i betydligt bättre tid i år. 

Och faktiskt. Idag har jag hämtat hem en sån här som jag beställde tidigare i veckan och vi har kompletterat med uteljusslingor eftersom de också gav upp förra julen. 

Lagom tills vi färdigshoppade rullade in bilen i carporten kom första snöflingan! Flingor stora som bomullstussar. Som på beställning, eller hur? Någon har dock missat att specificera beställningen. Det kom snö, men den lägger sig tyvärr inte*. Kan någon vara snäll och uppdatera beställningen inför nästa helg? Då vill vi ha snö. Som lägger sig på marken och stannar kvar där. 

Men ändå. Glädjen över första snöflingan. Den är stor. Och lika speciell varje gång. 
 
 


 
*Uppdatering två timmar senare: Tjohooo, det ser ut att ligga kvar! 
 

 

Inga kommentarer: