söndag 25 oktober 2015

Juldrömmar


Visserligen går tiden snabbt och från och med i natt har vi officiellt gått över till vintertid, men min dröm i natt var lite tokig.
 
Jag drömde att vi köpte en julgran. En "bygg ihop själv julgran". Typ. Den bestod av en massa kvistar - riktiga såna, inte plast - som man skulle pyssla ihop och bygga en gran av.
 
Eh..?
 
Och så drömde jag att jag kom på att vi var supersena med att skicka ut julkort och jag blev superstressad. I drömmen alltså.
 
Eh..?
 
 
Jomenvisst är det käckt att börja julstressa i drömmarna redan. Eller inte...
 
Kan bero på att det visats glögg i instagramvärlden sen fyra-fem veckor tillbaka och det har börjat tjatas om jullängtan och plockats in små granar och bakats lussebullar. I instagramvärlden alltså. Här hemma tjatas det mest om halloweenpynt...
 
Jag får nog sluta hänga i instagramvärlden.
 
Och hålla mig ifrån butikerna som skyltat med julgrejor sen några veckor tillbaka...
 
 
(bild via pinterest.com)
  
Apropå att bygga ihop sin egen gran... Hittade den här bilden på pinterest.com.
 
 
Men jag är vansinnigt sugen på sån här. Räknas den som julig..?
 
 
 

Inga kommentarer: