lördag 25 juli 2015

På äventyr

 
Imorgon är det en vecka sen vi ställde väckarklockorna på nästanmittinattentid för att komma iväg tidigt till tåg och flygplats.
  
03.30 ringde min väckarklocka. Och tror ni inte att grannen, som aldrig annars har fest i trädgården, hade fest just denna natten, alldeles under vårt sovrumsfönster..! Jag tror jag fick två och en halv timmes sömn. Jag, som är den i familjen som är mest lättväckt och svårsövd. Resten av familjen sov gott. Men, som sagt, att stiga upp halv fyra gör man inte varje dag. Tackålov. I jämförelse känns min vardagsmorgonuppstigning klockan fem som sovmorgon.
 


 
 
Men vi kom upp och vi kom iväg. Och när man står där på perrongen på väg på äventyr glömmer man snabbt bort att det är okristligt tidigt.
 
 
 
 
Ser ni Loppan chicka handbagage?
 
 
 
 
Och ni anar väl vad som döljer sig i sonens handbagage?
Jamenvisst, inte kan man åka iväg utan sin skejtboardbräda!
 
 
 
 
Frukost hann vi så klart inte med hemma, så det fick vi fixa på flygplatsen. Och medan vi gäspandes åt vår frukost lyckades vi även med lite kändisspotting på fiket bredvid oss.
 

 
 
Efter kändisspaning och frukostätande fick vi plötsligt bråttom.
 

 
 
Dags att dra sig mot gaten.
 

 
 
Där vårt flygplan väntade.
 

 
 
Gissa om nån var förväntansfull?
 

 
 
Liiiite spännande precis när planet lyfte, men...
 

 
 
 
 
 
 
det glömdes snabbt bort.
 
Och snabbt var ordet. Jisses, 45 minuter från det att vi lyft från dansk mark landade vi på tysk mark.
 



 
 
Och efter en bussfärd från flygplatsen checkade vi in här. Mitt i Berlin. Men mer om det i kommande inlägg. Jag har typ 500 bilder att sortera först... Och en resväska full med tvätt att tvätta...
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande med fortsättningen... :-)

/ Kiruna