söndag 26 juli 2015

Boende i Berlin




Smidigt alldeles bredvid bussen till och från flygplatsen låg vårt hotell.




A room with a view. Typ.




Mitt i Kurfürstendamm i Berlin.

Vårt rum låg en våning upp och just denna utsikten var från frukostrummet, sex våningar upp. Mitt i smeten.



 





 
 



Inget att klaga på. Bra läge, fin utsikt, sköna sängar och god frukost. Men ingen wifi... Men nåt som var något udda med hotellet var att man inrett och döpt rummen efter operatema. Vårt rum hette Don Giovanni. 




Kanske inte så udda i ett operatema, men udda var tavlan som hängde på rummet:




Loppan var inte helt glad för den kan jag säga.

Längre ner i korridoren låg det här rummet:



Alltså hur tänkte man där? Vem vill bo i panikrummet, liksom?
 
Och förresten, finns det en opera som heter The Panic?? Det hade jag ingen aning om. Men å andra sidan är jag inte så insatt i operautbudet.

Hrm...

Inga kommentarer: