fredag 10 juli 2015

Aldrig mer klaga på regnet

 
 
 
Sommaren har tagit en plötslig paus. Den efterlängtade värmen som vi njöt av förra veckan har tagit paus. Jag väljer att säga tagit paus istället för försvunnit. Eller tagit slut. Det känns mer positivt så. Sommaren har mycket kvar att ge och jag tror på många fler varma dagar. Men just nu regnar det.  
 
Igår råkade jag höra en radiodokumentär om just regn. Och jag fick rysningar.
 
Läs här:

 
I en avlägsen liten by, högst upp på en kulle sker det något som nästan är magiskt, något fullständigt otroligt. Här började det en dag att regna. Ett ihärdigt regn. Nästa dag fortsatte det. Det regnade...  i en, två, tre, fyra, fem veckor. Som blev till år. Nu har det regnat i sju år.
 
Många har flyttat härifrån och de som bor kvar har blivit tvungna att lära sig leva på ett helt nytt sätt, med flera lager kläder och regnslussar in till husen som långsamt sjunker in i leran.
 
 
Visst får man rysningar?
 
Låter som nåt ur en science fiction berättelse.
 
Efter att ha lyssnat igenom hela programmet - finns här - så tänker jag inte klaga på att det regnar hos oss. För det finns de som har det värre. Jisses...
 

(bilder från pinterest.com)
  
Lika bra att göra det bästa av en regnig dag.
Idag ska Loppan och jag roa oss med den här.
 
  

Inga kommentarer: