tisdag 16 juni 2015

Sommarlovsstartat

 
Första sommarlovslördagen valde vi att fira över sundet. Barnen hade längtat lika mycket som vi.
 
 
 
 
Vi tog tåget.
 
 
 
 
Och knappt hade vi hunnit av tåget förrän någon tog sikte på en favoritaffär som ligger alldeles bredvid tågstationen.
 
 
 
 
Oj så många frestelser...
 

 
 
Tackålov hittade killarna nåt att roa sig med under tiden Loppan gick igenom butikens enorma sortiment av frestelser.
 

 
 
Och sen var det deras tur att kolla in frestelser. Och Loppan som fick hitta nåt att roa sig med.
 
Jag? Jag höll ju i kameran! Det var tillräcklig underhållning för mig.


 
 
Man blir hungrig av att gå i butiker.
 
 
 
 
Och då går vi alltid till vårt favoritställe. Världens största brunchtallrik och ett stort glas juice eller smoothie för en dansk hundring.
 
 
 
 
Tre bruncher räcker mer än väl till oss fyra.
 
Och efter maten är man så mätt att man inte orkar röra sig på en stund. Då är det skönt att det finns free wifi på restaurangen.
 
 
 
 
Förresten. Jag avslöjar här mitt knep mot att stå ut med nyutsläppta vita ben. Hudfärgade skor gör att kontrasten vita ben och skor blir mindre. Bra va? Eller lurar jag mig själv...?
 
 
 
 
Mätta i magen tog vi sikte mot nästa mål.
Disneybutiken!
 

 
 
Och ja, där ville Loppan lägga en del av sina sparpengar.
 
 
 
 
Påsen skvallrar nog lite om innehållet.
 
 
 
 
Nog shoppat!
 

 
 
Mot nästa mål.
 
 
 
 

  
 
 

 
Ingen utflykt utan ett besök i en skejtpark.
 
 
 
 
Och vi som inte skejtade fick hitta på nåt annat att roa oss med.
 


 
Förresten, måste ju lägga in en bild på en dansk blomsteraffär. Nej, jag shoppade inga blommor med mig hem, men jag hann slå ett ögonkast och lyfta kameran när vi gick förbi en fin blomsteraffär.
 
Det var barnfokus på utflykten och där ingår inte blomstershopping...
 
 
 
 
Men jag var lika glad för det.
 
 
 
 
Mindre glada var dock alla som stod på perrongen när vi väntade på tåget hem. Under en timme (!) ändrades spåret minst fyra gånger och vi gick upp för en trappa och ner för en annan ett antal gånger för att sen konstatera att avgångstiden sköts framåt, en eller två minuter (!!) i taget. Det blir ganska många gånger det under en timme.
 
 
 
 
Vi väntade.
 
 
 
 
Och väntade.
 
 
 
 
Och väntade lite till.
 

 
 
Vi blev ganska frestade på det som fanns i påsen och som vi köpt med hem till kvällsfika.
 
 
 
 
Fast vi motstod frestelsen och lämnade perrongen för det här istället.
 
Och när vi ätit färdigt och kom tillbaka till perrongen kom äntligen ett tåg som tog oss hemåt.
 
 
 
 
Där vi kunde pusta ut och njuta av sötsakerna vi släpat hem.
 
 Det var en dejlig start på sommarlovet.
 

Inga kommentarer: