onsdag 17 juni 2015

Laddar inför helgen

 
Jisses, hur packar man inför midsommarhelgen? Stryker händerna över sommarklänningarna i garderoben och tänker att de nog får hänga kvar i garderoben den här midsommarhelgen. Såvida jag inte vill ha tjocka strumpbyxor och tjock stickad kofta till. För väderleksprognoserna ser inte lovande ut. De brukar de väl inte göra inför midsommar, och regn hade jag kunnat stå ut med. Bara det inte varit så attans kallt.
 
Men. Vi förbereder. Loppan har valt kläder och vikt i prydliga högar och lagt på sin säng. Tror hon frågat hundra gånger om vilken väska hon ska packa i, men jag är inte riktigt där än i tanken.
 
Jag sjunger snapsvisor.
 
 
 
Eller, jag skriver ihop ett häfte med snapsvisor.
 
Äta och dricka - och sjunga - kan man ju göra oavsett väder.

Inga kommentarer: