onsdag 10 juni 2015

Kroki och karriärplaner


Loppan tycker om att rita. Eller rättare sagt, Loppan ääälskar att rita. Att måla målarböcker har hon tillfälligt slutat med. Hon har hittat ett annat sätt att rita.
 
 
 
 
Hon googlar bilder på paddan.
 

 
 
Och så ritar hon av dem.
 

 
 
På fri hand.
 

 
 
Nån sorts kroki. Skulle man kunna säga.
 





 
 
 
Här är senaste alstret!
 

 
 
Ganska likt, eller hur? Eller klockrent likt. 


När Loppan är stor ska hon bli konstnär säger hon. "Jag ska bli konstnär. Och sjungare. Och så ska jag starta ett band och åka på turné över hela världen. Och så ska jag bli godisförsäljare. För då får man äta så mycket godis man vill, utan att nån säger till."
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken gåva att kunna rita så fint! Och vilket koncentration och öga för detaljer! En sjungande konstnär jag med spänning följer. Jag kan sälja godis på konserterna :-) /M