tisdag 28 april 2015

På min önskelista

  
Med risk för att låta som barnen, och börja prata önskelistor låååångt långt innan man fyller år, så gör jag det ändå. Följer Skrufs glasbruk på instagram och blev påmind om en karaff som jag har suktat efter länge, men som jag glömt bort varje gång jag ombeds önska mig inför födelsedagar och jul.
 
 
Den här. Munskänk tillverkad av Skrufs glasbruk.
Vill minnas att jag sett den i ett avsnitt av Sommarpratarna på TV för några år sen och då fastnade jag för den. Tänk er karaffen fylld med apelsinjuice. Eller vin, för den delen. Om man så vill. Just i Sommarpratarprogrammet serverades det juice i en sån. Och jag föll som en fura. Och glömde genast bort det igen, tydligen.
 
Men. Nu sätter jag den på min önskelista. Det är bara... ehrmm... två månader tills jag fyller år. Men om nu nån vill vara ute extremt tidigt, så står den alltså på min önskelista.
 
Alternativt så sätter jag den på min lista inför ett eventuellt kommande glasbruksbesök till sommaren.
 
 

Inga kommentarer: