onsdag 22 april 2015

En helt vanlig onsdagskväll

Ibland hör jag kollegorna prata om hur de parkerar sig i soffan på kvällen efter jobb och kollar än det ena, än det andra TV-programmet.
 
 
Eh... Hur hinner man det, liksom?
 
Ikväll har jag, under fyra kvällstimmar gjort följande:
 
- Varit hos optikern och hämtat ut nya glasögon
- Varit på Lindex och lämnat tillbaka ett felköp
- Hållit barnen sällskap när de åt scones-mellis på Espresso House
- Shoppat vårskor till barnen, med barnen
- Lagat pasta med två olika pastasåser
- Ätit pasta
- Varit på föräldramöte
- Storhandlat i mataffären
 
 
 
 
NU skulle jag kunna tänka mig att landa lite i soffan. Nej vänta, jag måste tömma tvättmaskinen först. Och få iväg ett mail som jag borde skickat för flera dagar sen. Och så måste jag sätta väckarklockan på fem imorgon bitti...
 
 Asch, det är ändå inget bra på TV...

 


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj!! Det låter som mig förut, jag hade massor att göra & hade aldrig tid att se tv. Jag tyckte dessutom att det var roligt! Det kom perioder när det blev lite extra som det blir i livet. För 1 år sedan tog allt tvärrstop & jag fattade ingenting. Jag håller nu på att lära mig att vara mindful ( jag som alltid legat ett halvår före i planering) & att ta rast. Så kom ihåg att återhämtning är viktigt i livet!