söndag 12 april 2015

Det var som sjutton!

Sjutton. Igår hade vi sjutton grader. Helt galet. Knappt ens i mitten av april och temperaturen visade 17 grader. Enligt väderleksguiden i morgontidningen. Jag tror det var några grader varmare än så. Åtminstone i vår trädgård.
 
 
 
 
Helt galet.
Nu är vi (nästan) redo  för sommar. Utemöblerna är på plats i alla fall. Och vi har börjat slipa ner möblerna som står ute året om på entrésidan.
 
Men som alla trädgårdsägare har man tusen projekt att göra.
Som att fortsätta slipa utemöblerna till entrésidan för att sen olja dem...
Måla pergolan så vi kan plantera ny klätterväxt i den... fast vi måste förstås först komma på vilken växt vi vill ha i den innan vi kan plantera...
och när vi ändå har färgen framme har vi ett bord och sex, nej åtta stolar att måla. Och en bänk. Och x antal meter 1.80 m högt plank att skrubba rent...
Och inte att förglömma, förrådet! Vi har ett förråd som är i akut behov av röjning.
 
Puh... jag blir matt bara jag tänker på det.
Jag tror jag lägger mig i hammocken och vilar lite.
 
 
 
 
Bild från igår när jag premiärsläppteut de kritvita benen. Jisses. Resten av familjen behövde solglasögon på sig för att inte bländas av det vita skenet från mina vinterben.
 
 


Inga kommentarer: