torsdag 2 april 2015

Äpplen och päronträd, del 939

 

 
 
Imorse vid frukosten var Loppan leksugen och ville att hon och jag skulle lägga pussel tillsammans. Jag var inte riktigt färdig med min frukost så jag sa att jag skulle komma när jag var klar.
 
Då gick hon efter papper och penna och gav mig en lapp.
 
Ser ni vad det står på den?
 
 
 
 
Ifall jag skulle råka glömma.
 
 
 
 
Och det kan man ju inte göra om man får en sån fin påminnelselapp.
Så jag lämnade frukostbordet och kröp ner på golvet på hennes rum, pustandes och stönandes, och vi började bygga.
 
I sällskap av Melodifestivalen på Spotify.
 
Men efter en stund gav vi upp och plockade fram Playmobil istället. 
 
 


 
 
Och byggde en fin hästgård.
 
Alltså jag hade älskat Playmobil om det funnits på min tid, men jag kan inte minnas att det fanns på sjuttiotalet? Varken jag eller nån av mina kompisar hade det. Eller var för att vi var helt uppslukade att leka med våra Barbiedockor..? 


 
 
 
 
 
Efter en stund gav jag upp och hon fick leka vidare själv, medan jag passade på att vila en stund i hennes säng.
 
 
Men tillbaka till lappen jag fick av henne. Var det någon som sa nåt om äpplen och päronträd...? Jag tror minsann hon ärvt min gen att skriva attgöralistor. Eller så tror hon att mitt minne skadades i fallet igår...
 
 
 

Inga kommentarer: