torsdag 12 februari 2015

Vardagskväll

Imorse ringde väckarklockan riktigt riktigt tidigt. Kvart i fem steg jag upp för att hinna ta ett tidigt tåg. Skulle börja dagen med ett telefonmöte med kollegor i Asien och de har ju sen eftermiddag när vi har tidig morgon.  

Första gången jag somnat på tåget... Men jag kom av på rätt station och kunde hålla mitt möte. 

Men jisses så trött jag var när jag åkte hem på eftermiddagen.  Tror jag slumrade till igen. Och jag längtade hem och kände mig nästan redo att hoppa direkt i säng. 

Men. Så kom jag hem och möttes av den här synen och barn som ropade "Vi är vrålhungriga!" 





Det är i såna lägen man är sugen på att lyfta luren och ringa efter en pizza, eller hur? 

Men det gjorde jag inte. Jag blundade för disken och lagade det snabbaste jag kunde komma på, med det jag hittade i kyl och skafferi.




Jisses så gott. 
Pasta, räkor, creme fraiche, röd pesto, chili, vitlök, flingsalt, rostade pinjenötter och ruccola. 

Snabbmat. Såsen lagas under tiden pastan kokar. 8-11 minuter typ. 




Men sen blev det ju ännu mer disk... 




Inga kommentarer: