lördag 14 februari 2015

Valentinsöverraskning och överraskande bakresultat

 
 Imorse hade jag tänkt överraska familjen med en speciell Alla hjärtansfrukost.
Jag dukade igår kväll och fick nästan lite julstämning i köket.
 
 
 
 
Med hjärtballonger jag hittat på TGR.
 
 
 
 
 
Och de rödaste, icke-juliga, servetter jag hittade i mina gömmor.
Och så Alla hjärtans presenter, så klart.
 

 
 
En per kuvert.
 
 

 
 
Och jo då, visst blev de överraskade. Och glada.
 
 
 
 
Och jag med.
 


 
 
Över de finaste hemmagjorda presenterna.
 
 
Men sen var det ju den där andra överraskningen jag hade planerat. Apropå hemmagjort.
Jag hade planerat baka egna croissanter.
 
Håll i er nu.
 
Hrm...
 

 
 
Här skulle jag kunna ljuga och säga att jag ångrade mig och bakade pinnbröd istället, men...
Nej, jag erkänner. Så här blev mina croissanter. Det är helt ok att skratta nu. Det gör jag också.
 
Jisses. Mer misslyckade croissanter får man leta efter.
Men de gick att äta. Var faktiskt riktigt goda. Och betydligt mer lättätna i sitt långsmala format.
 
 
 
 
Men de här såg lite finare ut, eller hur?
Pain au chocolat var det tänkt att föreställa.
Fast ju mer jag tittar på bilden nu ju mer liknar de såna där "pigs-in-blankets", dvs deginbakade prinskorvar. Men det var choklad och mandelmassa istället för korv i dem. Jag lovar.
 
Men faktiskt var de långsmala icke-croissanterna godare.
Eller ska jag säga som Loppan sa häromdagen när jag lagade ett nytt lax-recept; "jag trodde de skulle vara o-goda, men det var de inte".
 

 

Inga kommentarer: