onsdag 18 februari 2015

Sportlovsonsdag

Som jag tidigare berättat brukar min väckarklocka ringa fem på morgonen de morgnar jag tar tåget till jobb. Imorse var dock inte en sån morgon. Det var en ledig dag mitt i veckan, och inte vilken vecka som helst, utan sportlovsveckan. Den valde jag att tillbringa med Loppan. Storebror hade egna sportlovsplaner, annars hade han varit välkommen att göra oss sällskap.
 
 
 
 
Fast jag vet förstås inte om han tyckt att just denna aktiviteten varit särskilt spännande...
Men det tyckte så klart Loppan. Och jag.
 
Vi ville ju titta på de där kläderna som Loppan prickat för i klädkatalogen igår.
 
Vi hittade dock inte riktigt alla kläderna i butiken (tur, för annars hade vi kanske blivit rejält handlesugna).
 
Men. Vi hittade en favorit.
 
 

 
 
Den lilla bikerjackan.
 
Som satt som en smäck. Och kolla noga på bilden längst ner till höger. Det leendet, alltså. Vem kan motstå ett sånt leende? Jackan fick följa med hem. Och känner jag Loppan rätt kommer hon vilja sova i den.
 
 
Med jackan (och en tröja till storebror) i påsen gick vi vidare till vårt egentliga mål för dagen.
 
Godisbutiken!
Nej, jag skojar, målet för dagen var biografen och då hör ett besök i godisbutiken liksom till.
Och vi har världens bästa godisbutik alldeles i närheten av biografen. Huuuuur mycket gott som helst. "Som ett riktigt godisland!" som Loppan uttryckte det.
 

 
 
Och filmen? Vilken film vi såg?
 
 
Riktigt, riktigt bra. Gullig, rolig, spännande och lite, lite läskig.
Men bästa barnfilmen jag sett på länge. Jag vill se den igen, men då inte dubbad till svenska, utan i original så jag kan njuta av det brittiska språket. (Hugh Bonneville från Downton Abbey har en av rollerna).
 
Loppan gav också full pott i betyg.
Både på film och shoppingäventyr.
 
 
 

Inga kommentarer: